Uppsats och Armand Mirpour

Fredag, dagen då helgen börjar! Men innan dess behöver man vara lite produktiv, i mitt fall även retroproduktiv eftersom jag känner att de senaste veckorna har jag i princip gjort nada! Det här med uppsats trodde jag verkligen skulle vara min grej, att helt själv få välja tider och bara sitta och skriva och analysera sida efter sida. Men nähä, jag känner visst inte mig själv eller... Tanken att välja intervju som metod kanske inte var det smartaste för mig som är en bokmal, men samtidigt antagligen det som gör uppsatsen intressant. Men att få tag i namn på folk att intervjua, sen få tag i personen, övertyga dem (hatdelen) och sen ta en vintrig (försenad) buss ut till vischan för att genomföra intervjun är inte sjukt enkelt. Ärligt talat inte sjukt svårt heller, jag är nog mest lat. Men detta har lett till att jag inte känner att jag kan skriva så mycket på uppsatsen. Eftersom tanken är att jag ska jämföra svaren från informanterna så kan jag inte göra så mycket innan jag fått ihop och transkribrerat uppsatserna. Blir garanterat inte klar till första inlämningen, men men...tror inte många andra blir det heller.

För att muntra upp mig lite lyssnar jag på Armand Mirpour - I am a volcano på Spotify och drömmer om sommar och ett möjligt Way out West 2011!

http://open.spotify.com/user/johol655/playlist/19aQ6UT8LMitFCzy0MD7bV


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0