Galet längesen

Vet inte varför jag blev oinspirerad att blogga i aug. Kanske för att jag hade så mycket att göra och i princip inte var på samma plats mer än ett dygn åt gången. Intensiv sommar! :)

Well får ta och blogga ikapp lite! :)

Första delen av Aug: Var en snabb sväng i Linkan och gick på HGs öppnande. Sen bar det hem för att fira födelsedag! :) Hade mina fina tjejer, Roza, Isse, Kristine och Eva hemma hos mig. Vi käkade tacos, ballerinaglasspaj och drack rödvin. Var väldigt trevligt. Hade Isse som nattgäst och vi satt på altanen och pratade halva natten! Mysigt! BTW så har du din lila jacka i fkp Isse!

Dagen efter bar det av till Göteborg för Way out West med ovannämnda underbara tjejer. Sara kom hela vägen från England för att joina så cirkeln var sluten! Helt underbar festival!
Isse och jag var där redan på torsdagen. Vi hängde på avenyn och såg världens bästa Bob HUnd spela på Götaplatsen. Det var nämligen kulturfestival i Göteborg så vi käkade mexikanska våfflor och njöt av vädret.
Efter en öl på parken tog vi en spårvagn ner till Världskulturmuseet där Crookers skulle DJa. Tyvärr var det kaos där utan köfållor vilket gjorde att vi aldrig kom in trots att vi köade i regn i över 1 timma. Kändes lagom kul att se folk gå och ställa sig framför en hela tiden. Dagen efter kom resten av tjejerna + Rozas kompis Sara A

och det var toppenväder och Timo var underbar som första spelning. Vi hängde i gräset, drack öl, solade och lyssnade på Bon Iver. Robyn var sinnessjukt bra och jag blev sjukt pepp när hon drog upp Dr Alban på scen och körde min gamla favoritlåt No Coke! Slottskogen gungade!!!

Efter det blev det en tårfylld konsert med Anthony & The Johnsons och Göteborgssymfoniker innan det blev ett svårt val mellan Röyksopp eller Glasvegas. Jag och isse valde Röyksopp (Vilket var rätt för Glasvegas var visst ganska kassa). Vilken sjukt jävla bra spelning! Allsång på "Alla heter Glenn i Göteborg" innan bandet dök upp och körde igenom sin repetoar. Har nog aldrig hoppat och dansat så mycket till något band innan. Bästa spelningen för mig under festivalen! Robyn gjorde ett appear under "The girl & the robot" och underbara Karin Dreijer från The knife och Fever ray kom och sjöng på två låtar, den ena min absoluta favorit "What else is there?". Fever Ray körde senare på kvällen, men var en besvikelse trots sin coola lasershow.


Söndagen startades med frukost på ett mysigt Cafe med min syster Jessica och hennes kille Henrik. Tyvärr var vädret ostabilt och det började ösregna. Men vad gjorde det när man hade sina coola regnpåse på sig. (Jag såg ut som en kondom) Vi lyssnade på sköna Calexiko innan jag och Kristine placerade oss långt fram på Vampire Weekend konserten. Jävligt bra konsert! Och det var ju Vampire Weekend som var anledningen till att jag köpt biljetten, så jag var nöjd! Efter det var vi så våta och trötta att vi gick till en restaurang och satte oss och åt mat och drack vin. Vi kom lagom tillbaka till Basement Jaxx som var otroligt grymma och fick hela publikhavet att dansa! Efter det började jag må väldigt dåligt, så jag bestämde mig för att åka hem till min syster och ta det lugnt resten av kvällen.
Sammanfattningsvis: Way out West var grymt värt, men det var Bob Hund som var den bästa konserten!
Och jag har utvecklat ett STORT crush på Bob Hunds sångare Thomas Öberg! ;P

Måste helt enkelt ha 2 videor på det här inlägget!

Röyksopp - What Else Is There?



Bob Hund - Tinnitus i hjärtat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0