Nordkapp

Efter en snabb sväng hemhem och en kortis till Götet där jag fick träffa mina söta systersöner bar kosan av till Världdens ände igen. Resan mellan Göteborg och Nordkapp tog 16 h och gick riktigt smärtfritt. Sov mestadelen av vägen den här gången, även om landskapet är breath taking har man ju sett det förr. Kom fram till ett Honningsvåg i sol!!?
(Skylten med "Norges Sommarby" verkade passa in och var INTE översnöad!)
Temperaturen är faktiskt mycket bättre iår än förra året. Har tom sett rabaraber på en av hustomterna. :O
Inga close encounters med renar än och inga jobbiga tyska pensionärer. Har jobbat 3 dagar och än så länge känns allt jättebra. Har trevliga arbetskamrater, en schysst chef och iår förstår jag vad folk säger. (Funderar på om en babelfisk har simmat in i örat?) Lagunen är bättre iår då den är fixad (uppussad) och min rumskompis Hilda är jätteschysst.
Har mest jobbat och sovit, eller visa dagar inte sovit , midnattsolen är vacker men grym mot oss som vill ha en dygnsrytm. Imorn ska det komma 2 st till tjejer till receptionen så då slipper jag va den enda "flygvärdinnan" i receptionen. cheferna har snygga svarta kostymer, medan vi andra dödliga får ha blå damdräkter med beiga västar och en "vacker" blå-beige schal snärtigt knyten vid skjortkragen. Det är dock bättre än förra årets samehistoria, men det känns som att man automatiskt blir 40 år när man tar på sig outfiten. (Tur att man kan ha coola tischor under) ;)
Tyvärr fick jag kasta ut de flesta topparna jag hade med mig hem då jag skulle fått övervikt på väskan annars. Typsikt nog visade det sig när jag väl stod på flyplatsen i Oslo att jag fick ha 5 kg mer än vad jag hade räknat med. men men.. inget att göra åt nu.
Har snart varit här en vecka. tiden går ganska fort. Planerar att flyga hem till Sverige den 24e juli och hinna förbi Toves 25års fest i Strömstad! hoppas på en bra sensommar i Sverige så man slipper skrämma de nya studenterna med sin blekhet. På tal om de nya studentena så måste jag plita ihop ett välkomstbrev till dem snarast! Hm... får göras ikväll.
Är lite lätt seg idag. Hade en ganska Lagunig fest igår. Jag sov bort förfesten och utgången till Z men jag vaknade lagom till efterfesten. men det var schysst att träffa lite folk. :) De flesta jobbar uppe på Nordkapphallen iår så vi är ganska få nere i Byn. Kom i säng vid 6 imorse och har sovit halva dagen. Men eftersom det är regn och rusk ute så är det faktiskt ganska skönt att slippa promenaden ner till Hotellet. :)
Well, nu ska jag ta och fixa mig lite pasta! (I det iår helt acceptabla köket MED grytor)

dagens musik tas från musiken jag lyssnade på vägen upp...

Sigur Rós - Festival


Kommentarer
Postat av: Roza

Det är då helt uppochner att du är i Världens ände och träffar massa folk och festar i laguner när jag, hemma i civilisationen, knappt träffar en själ förutom Eva.

Förresten, veckan som kommer börjar So you think you can dance igen! Äntligen bakis-tv värd namnet.

Puss!

2009-06-14 @ 23:12:24
Postat av: Tove

Joho, jag skrattar ihjäl mig när jag läser din blogg.. jag vet precis vad du menar med den 'snörtiga' sjalen!

PUSS på dig mitt hjärta, är så glad att du kommer hit!

2009-06-27 @ 23:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0