Back to the roots...

Sverige Sverige älskade vän!

Det är sjukt underbart att vara hemma i svensk sommar igen! Ni som klagar på regn ska bara hålla tyst. Fattar ni inte själva hur ljuvligt det är när naturen doftar efter ett sommarregn eller att se molnen spricka upp och känna solens värme när regnet försvunnit? Till och med den våta varma asfalten doftar ljuvligt!

Sista dagarna i Honningsvåg var även de riktigt bra! Hade min sista lediga dag på torsdagen alltså dagen innan jag skulle åka hem. Firade den med att hänga med min rumskompis hilda, och gå till Corner för att käka gott och dricka norsk öl.
Dagen efter gick jag upp tidigt, jobbade 8 timmar och drog sen mina väskor till den lilla flygplatsen för att åka ett miniflygplan till Tromsö och sen vidare till oslo. När jag kom fram till Oslo var det mörkt, regnigt och varmt. Kändes lite konstigt att det var mörkt ute men man vande sig riktigt fort. Tog mig till hotellet utanför gardemoen och somnade ganska fort. Dagen efter var meningen att jag skulle tagit mig upp kl 6, men eftersom jag inte kommit fram till hotllet förrän efter 12 på natten så lyckades jag såklart försova mig. Lyckades iaf komma på rätt buss tre gånger, och efter att ha haft ett förvirrat samtal med den norska busschauffören om vart jag skulle av (han erbjöd sig att släppa av mig på motorvägen, jag ville bara att han skulle säga när jag skulle av eftesom det inte fanns någon info) så kom jag fram till Svinesund där toves pojkvän hämtade upp mig.

Sen bar det av till en fantastiskt trevlig födelsedagsfest med allt jag behövde för att få till den rätta svenska sommarkänslan! Ett axplock är brännboll, grillning, vin och gitarrer!
Stannade tyvärr bara ett dygn i fina krokstrand eftersom jag skulle vidare till Göteborg redan dagen efter.

En bild på mig och födelsedagsbarnet! :)


I Göteborg har jag hunnit med att umgås med mina systersöner, köpa biljetter till way out west, vara ute och äta två ggr och gå på Harry Potter. :) Imorn bär det hem till falköping och häng med tjejgänget! Även det kommer bli fantastiskt!

Behöver jag säga att livet är gott att leva?? :D

Det enda negativa jsut nu är att det finns sniglar i Sverige.. yuck!!!!


Dagens låt blir en i mitt tycke underbar sommardänga som spelades på festen:


Tegan and Sara - Back In Your Head


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0